torsdag 16 juni 2011

Copywriter vs. KTH

Idag fick jag en snilleblixt att kanske, kanske är det copywriter jag borde bli? Då blir det inget KTH så drömmen om att springa runt iklädd en orange arbetardräckt med dussintals halva märken på blir då aldrig sann, dock så vill jag inte upprepa det fatala misstaget jag gjorde med gymnasiet, nämligen att jag på allvar hade en tro om att det skulle bli kul med ett klassammanhang. Fördelar måste alltså nu mätas mot nackdelar.

Som copywriter kommer man in i en mycket estetisk tilltalande värld. Oddsen där är större gällande att folk alltid är snyggt klädda och att vardagen just därför blir betydligt mer givande att titta på. Inom media finns det många snygga bögar och kunskapen för HBTQ är stor. Inom vetenskapssvängen så är det nog mycket delat i två läger. Vi har dels de utbildade regnbågspersonerna som vanligtvis även dem är snyggt klädda och sådär härligt nördiga. Dock så har vi också det andra lägret, nämligen de som är mer eller mindre stockkonservativa och därför inte har någon som helst förståelse för andra former av levnadssätt än det som tillhör det heterosexuella, vita, akademiska. (Jag vill dock på inga sätt försöka peka på att man som mediakaraktär har en hög förståelsekvot. Inom den världen finns det ju diverse andra normer som alla är stängda och hårda på sitt sätt, men där är förhållningssättet i alla fall lite enklare.) Inom copywriteryrket finns det även en hel del pengar i omlopp... Ja, jag har sönderromantiserat "Mad Men" och "500 days of Summer", men det gör mig lycklig och jag har faktiskt en fäbless för preppyness...
//Emil. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Copyright © sweet mutant alternative. All rights reserved.
Blogger template created by Templates Block | Start My Salary
Designed by Santhosh